@article { author = {ولوتر, شارل}, title = {Education and Culture Crises in the Early Twenty-First Century World}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {1}, number = {2}, pages = {10-28}, year = {2018}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2018.87721}, abstract = {The thesis of this paper is that while culture as it appears in the world of the early twenty-first century, is radically different than was the case in all earlier centuries; schools and education systems worldwide still reflect the templates upon which they were built in eras past, and are not aligned with the realities and exigencies of the contemporary world as regards culture.  The paper traces the beginning of schools in the ancient world, and how, according to the Cohen hypothesis, schools began to foist down a uniform, dominant culture. After the creation of mass systems of public schooling, school systems have still been serving as agents of cultural hegemony. However current demographic and social trends have coincided to create increasingly diverse societies; and current political, economic and life-philosophical contextual imperatives ask for an appreciation of diversity, and in such a context, inherited school systems appear to be more and more an anachronism. How education should be reformed in view of the new exigencies, form the concluding section of the paper.}, keywords = {Comparative and International Education,culture,Education,societal trends,twenty-first century}, title_fa = {آموزش و پرورش و بحران فرهنگی در دنیای آغازین قرن بیست و یکم}, abstract_fa = {در حالی که مفهوم فرهنگ در سال های آغازین قرن بیست و یکم با برداشت های گذشته آن متفاوت است ، مدارس و نظام های آموزشی در سراسر جهان هنوز هم از قالب های قبلی پیروی و با واقعیت ها و ضرورت های عصرمعاصر در مورد فرهنگ هماهنگ نیستند. با اشاره به تاریخچه آغاز مدارس در جهان باستان، و بر اساس فرضیه کوهن، مقاله حاضر بر این نکته تاکید می ورزد که چگونه مدارس تلاش کردند از یک فرهنگ غالب به نحو یکسان پیروی کنند. پس از ایجاد نظام آموزش و پرورش همگانی مبتنی بر مدارس دولتی، نظام مدرسه ای هنوز به عنوان عاملی برای یکپارچگی فرهنگی خدمت می کند. با این حال روندهای جاری جمعیت شناختی و اجتماعی به نحو فزاینده ای برالزامات تنوع جوامع از بعد سیاسی، اقتصادی و فلسفه زندگی اصرار می ورزند. در چنین زمینه ای، نظام آموزشی بیش از پیش  معنای خود را از دست می دهد. بخش پایانی مقاله نشان می دهد که چگونه نظام آموزشی برای انطباق با ضرورت های جدید باید اصلاح گردد.}, keywords_fa = {آموزش و پرورش تطبیقی و بین الملل,فرهنگ,تعلیم و تربیت,روندهای اجتماعی,قرن بیست و یکم}, url = {https://journal.cesir.ir/article_87721.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_87721_26a9ac3d7454988e417182d3728c113e.pdf} } @article { author = {O’ Sullivan, Carmel}, title = {Parents’ and Teachers’ Attitudes to Play and Drama in Education in Early Years Classrooms in Jiangsu Province, China}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {1}, number = {2}, pages = {30-57}, year = {2018}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2018.87723}, abstract = {Set against the background of the Chinese government’s commitment to universalise early childhood educational provision, this exploratory study investigated the value attributed to play and drama-based teaching and learning in ECE from the perspectives of parents, teachers and Head Teachers from Suzhou in Jiangsu Province. We applied content and statistical analyses on the search results, and the findings indicate that while parents expressed interest in less regimented and more active, play-based approaches to education in their children’s classrooms, broader societal and philosophical influences about the purposes of education prevail, and they are concerned about their children falling behind in a highly competitive education system. Teachers and Head Teachers are similarly aware of the value of play in young children’s development, but lack the knowledge, skills and resources to implement a play-based approach to teaching and learning in their classrooms. The implications of the modernisation project in early childhood education in China is discussed.}, keywords = {Early Years Education,play-based learning,Drama in Education,Chinese education system}, title_fa = {نگرش والدین و معلمان به بازی وتئاتر در آموزش کودکی اولیه در استان جیانگ سو چین}, abstract_fa = {با عنایت به تعهد دولت چین برای همگانی سازی آموزش های دوران کودکی ، مطالعه اکتشافی حاضر به بررسی دیدگاه های والدین، معلمان و سرگروه های آموزشی استان جیانگ سو در خصوص ارزش یادگیری مبتنی بر بازی و تئاتردر آموزش پیش دبستانی می پردازد. پس ازتجزیه و تحلیل آماری ، یافته ها نشان می دهند در حالی که والدین به گروه بندی دانش آموزان بی علاقه بوده و خواستار مشارکت فعال تر بچه ها در روند آموزش می باشند ، همزمان نگران عقب ماندن کودک خود از فضای رقابتی حاکم بر نظام آموزشی هستند.  هم چنین در حالی که هر دو گروه معلمان از ارزش رویکرد مبتنی بر بازی در آموزش و یادگیری در کلاس های درس خود آگاهند ولی فاقد دانش، مهارت ها و منابع برای پیاده سازی و اجرای این رویکرد می باشند. در پایان این مقاله ، پیامدهای پروژه های نوسازی آموزش کودکی اولیه در چین مورد بحث و توجه قرار گرفته است.}, keywords_fa = {آموزش کودکی اولیه,یادگیری مبتنی بر بازی,تئاتردر آموزش,نظام آموزشی چین}, url = {https://journal.cesir.ir/article_87723.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_87723_16264bacf3b14d5beae4ecc016965301.pdf} } @article { author = {Giannis, Ieronimakis and Aggeliki, Efstathopoulou}, title = {Greek Language Education in Egypt: Legitimate Practices of An Ethnocentric Model}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {1}, number = {2}, pages = {58-77}, year = {2018}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2018.87722}, abstract = {The educational content of the Greek language education in Egypt is drawn from the metropolitan centre (Greece) with the aim of developing a national consciousness based on a single ethno-cultural identity (see Greek). Such a choice is debatable as to its feasibility and results in the sense that it contrasts with the conditions of Greek children socialization in the host country (Egypt), which are bilingual, coming from two different cultures, while their education is ethnocentric or oriented around Greece. In our research we examine the reasons that led to an education cut off from the sociocultural reality of the Greeks of the Diaspora, as well as its consequences, given that the Greek community has lost its past dynamics and it is on a declining path. The role of the Greek community has proven to be decisive in educational matters and has largely determined the educational policy of Greece, and partly of Egypt, and, on the other hand, it shaped the attitudes and behaviours of alien residents on this issue. Our analysis reveal the need for an intercultural specification of the ethnic identity in migratory environments in order for this identity to reflect the experiences and living conditions of its bodies.}, keywords = {Egyptian Hellenism,Greek Diaspora/colony,ethno-cultural identity,intercultural education}, title_fa = {آموزش زبان یونانی در مصر: رویه های مشروع یک مدل قوم مدار}, abstract_fa = {محتوی آموزش زبان یونانی در مصر از متروپل کرت (یونان) به منظور توسعه آگاهی ملی مبتنی بر هویت واحد قومی و فرهنگی ریشه گرفته است. این موضوع قابل بحث است ، چرا که امکان تحقق آن با شرایط اجتماعی شدن کودکان یونانی - که به فرهنگ متفاوت قوم مدار و یونانی گرا تعلق دارند - در کشور میزبان (مصر) دشوار به نظر می رسد. در بررسی آموزش و پرورش یونان در مصردر می یابیم این نظام از واقعیت اجتماعی فرهنگی یونانیان دور و پویائی گذشته خود را از دست داده و در سیر نزولی قرا دارد. نقش جامعه یونان تعیین کننده و تا حد زیادی سیاست آموزشی و مسائل آن را تعیین و از سوی دیگر، نگرش ها و رفتارهای ساکنان بیگانه را در این زمینه شکل می دهد.  مقاله حاضر ضمن پذیرش فرهنگ بین المللی بر نقش هویت قومی در محیط های مهاجرپذیر - به منظور بازتولید تجربیات و موقعیت های زندگی اعضای آن- تاکید می ورزد. }, keywords_fa = {یونان مابی مصر,پراکندگی و مستعمرگی یونانی,هویت قومی- فرهنگی,آموزش بین فرهنگی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_87722.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_87722_59def42004173a9805d458f0d4703607.pdf} } @article { author = {Barquín Ruiz, Javier and Naghavi, Azam}, title = {Mobile phone-dependance among university students from Isfahan (Iran) and Malaga (Spain)}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {1}, number = {2}, pages = {78-93}, year = {2018}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2018.87724}, abstract = {The work presents a comparative analysis of mobile phone use by university students from two universities, a group from Isfahan (Iran) and another from Málaga (Spain). To do this, two groups of young people (90 students from the University of Isfahan and 108 students from the University of Málaga) responded to an online survey translated to Farsi, which analyzed several items. The data indicated that the presence and use of mobile phone is very widespread among the young population. Nine students out of ten keep the mobile on forever. Although differences are observed in the use of applications, times, in the case of the students of Isfahan it seems to be used more frequently in almost all sections (social networks, informal chat, photographs, etc.) than its equals of Spain. The results confirm the strong implantation of the mobile phone in the social life of young people but not so much as an academic or professional resource of the same.}, keywords = {Mobile phone use,Cyber-dependande,University Students,comparative study}, title_fa = {وابستگی به تلفن همراه در بین دانشجویان دانشگاه های اصفهان(ایران) و مالاگا (اسپانیا)}, abstract_fa = {مقاله حاضر یافته های بررسی تطبیقی ​​استفاده از تلفن همراه را در گروهی از دانشجویان دو دانشگاه اصفهان و مالاگا (اسپانیا) نشان می دهد . برای انجام پژوهش، 90 دانشجو از دانشگاه اصفهان و  108 نفراز دانشگاه مالاگا ازطریق نظرسنجی آنلاین که به دو زبان فارسی و اسپونیولی ترجمه شده بود ، پاسخ دادند.  داده ها حاکی از وجود و استفاده از تلفن همراه به صورت بسیار گسترده در بین جمعیت جوان است. نه نفر از هر ده دانشجو به صورت دائم تلفن همراه با خود دارند اگرچه تفاوت هائی بین دو گروه از لحاظ میزان استفاده از برنامه ها و زمان استفاده مشاهده می گردد به نحوی که دانشجویان دانشگاه اصفهان به نظر می رسد در تقریبا همه امور اجتماعی ( شبکه ها، گفت و شنودهای غیر رسمی، عکس ها، و غیره) بیشتر از دانشجویان اسپانیولی از آن سود می جویند. یافته ها نشان می دهد که تلفن همراه بیشتر عامل قوی در زندگی اجتماعی جوانان، و نه ابزاری در زندگی حرفه ای و دانشگاهی ، آنان است.}, keywords_fa = {استفاده از تلفن همراه,وابستگی دیجیتالی,دانشجویان دانشگاه,مطالعه تطبیقی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_87724.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_87724_89ec92b614ff575f0e23de2ddb83c9ac.pdf} } @article { author = {Iranmehr, Abutaleb and Davari, Hossein}, title = {English Language Education in Iran: A Site of Struggle between Globalized and Localized Versions of English}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {1}, number = {2}, pages = {94-109}, year = {2018}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2018.87725}, abstract = {Reviewing the ups and downs of English in Iran indicates that especially in the last two decades it has been a site of growing struggle between two rival sectors. The first one is the private sector which has been the main contributor to the spread of English in its international version and the second one is the public sector which has been the representative of the localized version of English. Due to the low efficacy of the public sector, the private sector, as a booming market, is playing the main role of English education. Considering the fact, the authors first aim to introduce these two rival sectors. Then, based on the available literature on the topic, it is attempted to delve into the reasons of this growing struggle. The findings indicate that the future will be a scene of continuing presence of English in the private sector in its globalized version and English in the public sector in its localized version.}, keywords = {Iranian education system,Public Sector,private sector,International English,Localized English}, title_fa = {آموزش زبان انگلیسی در ایران: محلی برای مبارزه مدل جهانی شده و محلی شده زبان انگلیسی}, abstract_fa = {بازبینی فراز وفرود آموزش زبان انگلیسی به ویژه در دو دهه گذشته در ایران نشان می دهد که این آموزش ها محلی برای مبارزه روبه رشد بین دو بخش رقیب شده است. گروه نخست بخش خصوصی است که مامور گسترش زبان انگلیسی در شکل استانداردهای بین المللی آن است، در حالی که بخش عمومی نماینده نسخه محلی آموزش این زبان می باشد. با توجه به عملکرد ضعیف بخش عمومی، بخش خصوصی به عنوان یک بازار پررونق، نقش اصلی را در آموزش زبان انگلیسی بر عهده دارد. با توجه به این واقعیت، نویسندگان ابتدا به معرفی دو بخش رقیب می پردازند. سپس، بر اساس ادبیات موجود تحقیق تلاش می کنند به دلایل رشد رقابت بین دو بخش اشاره نمایند. یافته ها نشان می دهند که آینده صحنه ادامه حضور آموزش زبان انگلیسی در بخش خصوصی در شکل جهانی شده و در بخش عمومی  به شیوه محلی خواهد بود.}, keywords_fa = {نظام آموزش ایرانیان,بخش عمومی,بخش خصوصی,انگلیسی بین المللی,انگلیسی محلی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_87725.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_87725_04107b3677ed46846e62fa5cb7259bed.pdf} } @article { author = {m.suleiman, Ali and s.s, Bichi and Mari, J.S and Lakpini, M.A}, title = {The Efficacy of Jigsaw-Learning Model on Academic Performance of Polytechnic Students with Varied Learning Abilities in Kano, Nigeria}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {1}, number = {2}, pages = {110-126}, year = {2018}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2018.87727}, abstract = {The Efficacy of jigsaw-learning model on students’ academic performance in chemistry at the polytechnic level in Nigeria has not been not been adequately investigated. This study therefore investigates such effect by comparing the academic performance of higher ability, average ability and low ability students exposed to the jigsaw-learning model and those exposed to the traditional method. Two groups of students were randomly selected for the study. One group was exposed to the Jigsaw-learning model of cooperative learning (experimental group) while the other group was exposed to the traditional method (Control group). Variable investigated was effect of the strategy on academic performance of high ability, average and low abilities students. The data generated was subjected to Scheffs’ test of multiple comparisons at p ≤0.05 level of significance. Result obtained revealed that: v  The use of jigsaw-learning model can be in tertiary institutes v  It has significant effect on the academic performance of students of all ability levels. v  It can be used to improve the performance of low abilities students v  It is a suitable method of teaching students of heterogeneous grouping. This paper therefore recommends that chemistry teachers in polytechnics and other tertiary institutes need to have a clear understanding of the abilities level of their students to enable them tailor their teaching to meet the students’ learning abilities and need of their students.}, keywords = {Jigsaw-learning model,high abilities,average abilities and low abilities,traditional method}, title_fa = {اثربخشی مدل یادگیری جیگ ساو برعملکرد علمی دانشجویان پلی تکنیک با توانمندی های یادگیری متنوع در کانو نیجریه}, abstract_fa = {اثربخشی مدل یادگیری جیگ ساو برعملکرد علمی دانشجویان پلی تکنیک با توانمندی های یادگیری متنوع در کانو نیجریه به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته است. در نتیجه این مطالعه عملکرد تحصیلی اثر آن را ازطریق توانایی بالا، متوسط ​​و کم در دوگروه دانشجویان در معرض مدل جیگ ساو و سنتی مورد بررسی قرار می دهد. دو گروه از دانشجویان به صورت تصادفی انتخاب شدند: گروه تجربی و گروه کنترل .  داده های ازطریق آزمون شفر در سطح معنی داری 0.05 مورد سنجش قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که مدل یادگیری جیگ ساو تاثیر قابل توجهی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان با سطوح توانایی متفاوت دارد. این مدل می تواند باعث بهبود عملکرد توانایی های دانشجویان با عملکرد ضعیف شود. هم چنین این روش برای آموزش دانشجویان با گروه بندی ناهمگون مفید می باشد. به این ترتیب مقاله حاضر پیشنهاد می کند که معلمان شیمی در صنایع پلی تکنیک و سایر موسسات عالی، باید درک روشنی از سطح توانایی دانشجویان خود داشته باشند تا بتوانند تدریس خود را با توانایی ها و نیازهای یادگیری آنان انطباق دهند.}, keywords_fa = {اثربخشی : مدل یادگیری جیگ ساو :عملکرد علمی :نیجریه}, url = {https://journal.cesir.ir/article_87727.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_87727_f371214bfa9d3ddb79c326f5ac6a712a.pdf} }