Parents’ and Teachers’ Attitudes to Play and Drama in Education in Early Years Classrooms in Jiangsu Province, China

Author

Professor, School of Education, University of Dublin, Trinity College, Ireland

Abstract

Set against the background of the Chinese government’s commitment to universalise early childhood educational provision, this exploratory study investigated the value attributed to play and drama-based teaching and learning in ECE from the perspectives of parents, teachers and Head Teachers from Suzhou in Jiangsu Province. We applied content and statistical analyses on the search results, and the findings indicate that while parents expressed interest in less regimented and more active, play-based approaches to education in their children’s classrooms, broader societal and philosophical influences about the purposes of education prevail, and they are concerned about their children falling behind in a highly competitive education system. Teachers and Head Teachers are similarly aware of the value of play in young children’s development, but lack the knowledge, skills and resources to implement a play-based approach to teaching and learning in their classrooms. The implications of the modernisation project in early childhood education in China is discussed.

Keywords

Main Subjects


Article Title [Persian]

نگرش والدین و معلمان به بازی وتئاتر در آموزش کودکی اولیه در استان جیانگ سو چین

Author [Persian]

  • کارل او سولیوان
استاد دانشکده علوم تربیتی، ترینیتی کالج دانشگاه دوبلین، ایرلند
Abstract [Persian]

با عنایت به تعهد دولت چین برای همگانی سازی آموزش های دوران کودکی ، مطالعه اکتشافی حاضر به بررسی دیدگاه های والدین، معلمان و سرگروه های آموزشی استان جیانگ سو در خصوص ارزش یادگیری مبتنی بر بازی و تئاتردر آموزش پیش دبستانی می پردازد. پس ازتجزیه و تحلیل آماری ، یافته ها نشان می دهند در حالی که والدین به گروه بندی دانش آموزان بی علاقه بوده و خواستار مشارکت فعال تر بچه ها در روند آموزش می باشند ، همزمان نگران عقب ماندن کودک خود از فضای رقابتی حاکم بر نظام آموزشی هستند.  هم چنین در حالی که هر دو گروه معلمان از ارزش رویکرد مبتنی بر بازی در آموزش و یادگیری در کلاس های درس خود آگاهند ولی فاقد دانش، مهارت ها و منابع برای پیاده سازی و اجرای این رویکرد می باشند. در پایان این مقاله ، پیامدهای پروژه های نوسازی آموزش کودکی اولیه در چین مورد بحث و توجه قرار گرفته است.

Keywords [Persian]

  • آموزش کودکی اولیه
  • یادگیری مبتنی بر بازی
  • تئاتردر آموزش
  • نظام آموزشی چین