@article { author = {کرامتی, محمدرضا and گیلیس بریزبن, رابین}, title = {Constraints of Cooperative Learning in University Classrooms: A Qualitative Study in Iran and Australia}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {958-972}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2020.254377.1234}, abstract = {Although identifying the constraints of cooperative learning can play an important role in improving the quality of its implementation, few studies have been conducted in this field, especially among different cultures. The present study is a small step towards bridging this research gap. Ten classes in the field of Educational Sciences at University of Tehran in Iran and the University of Queensland in Australia were observed. The classes were purposefully selected. Thematic analysis was selected as the method of analysing data. The results show that there are similarities in Iran and Australia such as unfamiliarity of students and faculty members with cooperative learning, insufficient time, grading, competitive culture and previous education. The present study showed that some constraints are specific to Iran. These constraints include gender, low motivation of students, unequal opportunity, discussing non-subject matter in groups, abuse of class freedom, irregularities and noise in the class, inflexibility of syllabus, non-circular chairs, inadequate educational space and unfamiliarity of university managers with cooperative learning. In addition, the present study identified three major constraints in Australia: cultural differences of international students, language problem for non-Australian students and high emphasis of faculty members on content. We think that constraints in both countries are related to the quality of implementing cooperative learning. This could identify a new vision for future research. Findings of this study have implications for faculty professional development. The results of the study motivate faculty members to turn the constraints into an opportunity for better implementation in the classroom through familiarity with cooperative learning.}, keywords = {محدودیت‌ها,یادگیری مشارکتی,عضو هیئت علمی,ایران,استرالیا}, title_fa = {محدودیت‌های یادگیری مشارکتی در کلاس‌های درس دانشگاه: مطالعه کیفی در ایران و استرالیا}, abstract_fa = {اگرچه شناسایی محدودیت‌های یادگیری مشارکتی می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت اجرای آن داشته باشد، مطالعات اندکی در این خصوص در بین فرهنگ‌های مختلف انجام شده است. مطالعه حاضر گامی کوچک برای رفع این شکاف پژوهشی است. ده کلاس در رشته علوم تربیتی در دانشگاه تهران و دانشگاه کوئینزلند استرالیا مورد مشاهده قرار گرفت. این کلاسها به شیوه هدفمند انتخاب شدند. هم چنین از روش تحلیل موضوعی برای ‌تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته های تحقیق شباهتهایی را در هر دو کشور آشکار ساخت ، مواردی همچون عدم آشنایی دانشجویان و اعضای هیئت علمی با یادگیری مشارکتی، محدودیت زمانی، نمره‌گذاری، فرهنگ رقابتی و عادتهای قبلی دانشجویان. یافته ها نشان داد برخی محدودیت‌ها مختص ایران است، برای مثال محدودیت های جنسیتی، انگیزه پایین دانشجویان ، فرصت نابرابر ، طرح بحثهای غیر مرتبط در گروه ها، سو ء استفاده از آزادی کلاس، بی‌نظمی و سر و صدا، انعطاف‌ناپذیری برنامه درسی، صندلی‌های غیرمتحرک، فضای آموزشی ناکافی و ناآشنایی مدیران دانشگاه با یادگیری مشارکتی. پژوهشگران سه محدودیت عمده در استرالیا را نیز شناسایی کردند: تفاوت فرهنگی دانشجویان بین‌المللی‌، مشکل زبان برای دانشجویان غیراسترالیایی و تأکید زیاد اعضای هیئت علمی بر محتوا. ما فکر می کنیم محدودیت‌ها در هر دو کشور بر کیفیت اجرای یادگیری مشارکتی اثرگذار است. این یافته می تواند چشم‌انداز جدیدی را برای تحقیقات آینده شناسایی کند. یافته های این مطالعه در پیشرفت حرفه‌ای اعضا‌ هیئت علمی تأثیر دارد و می‌تواند آنها را ترغیب کند تا از طریق آشنایی با یادگیری مشارکتی محدودیت‌ها را به فرصتی برای اجرای بهتر این رویکرد مبدل سازند.}, keywords_fa = {محدودیت‌ها,یادگیری مشارکتی,عضو هیئت علمی,ایران,استرالیا}, url = {https://journal.cesir.ir/article_127185.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_127185_7777536337463e9102d6b0c9ff95db55.pdf} } @article { author = {رجایی خراسانی, مجتبی and جلالی, محمد and نیاورانی, صابر}, title = {State Downsizing and Its Impact on Development of Citizenship Education: Iran’s Experience}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {973-985}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/IJCE.2021.236711.1173}, abstract = {The realization of citizenship rights is inextricably linked to the functioning of both political and educational systems. The size of State has a direct effect and the function of education system has an indirect effect on realization of citizenship rights. The purpose of this study is to investigate the downsizing of State in education and its impact on development of citizenship education with emphasis on Iran’s experience. Methods of research, data collection and data analysis were qualitative (textual analysis), documentary and qualitatively oriented respectively. Findings show that the role of State in the education sector with regard to citizenship rights can be adjusted based on two approaches of maximum and minimum intervention. Research findings also indicated the adoption of conflicting but supportive laws by legislatures for both approaches. Thus, on the one hand, the State does not want to reduce its involvement in education sector and on the other hand, wants to reduce its control in accordance with Article 44 of the Iran’s Constitution. The consequence of this situation is the dominance of the maximum presence of the State in the education sector in favor of the “Right to Education” and the failure to minimize to the detriment of citizenship rights and diversity in its methods.}, keywords = {دولت,حقوق شهروندی,تربیت شهروندی,کوچک سازی}, title_fa = {کوچک سازی دولت و تاثیر آن بر توسعه تربیت شهروندی : تجربه ایران}, abstract_fa = {تحقق حقوق شهروندی رابطه ناکسستنی با عملکرد دو نظام سیاسی و آموزشی دارد. اندازه دولت اثر مستقیم وعملکرد نظام آموزشی تاثیر غیرمستقیم بر تحقق حقوق شهروندی می گذارد. هدف پژوهش حاضر بررسی کوچک سازی دولت در حوزه آموزش و تاثیر آن در توسعه تربیت شهروندی با تاکید بر تجربه ایران است . روش تحقیق کیفی    ( تحلیل متنی ) ، روش جمع آوری داده ها ، اسنادی و روش تحلیل آنها کیفی جهت دار می باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که نقش دولت در بخش آموزش با توجه به حقوق شهروندی می تواند بر اساس دو رویکرد دخالت حداکثری و حداقلی تنظیم گردد. هم چنین یافته ها نشانگر تصویب قوانین متعارض ولی پشتیبان هر دو رویکرد توسط مجامع قانونگذاری است. بدین ترتیب از یک سو دولت بخاطر نگاه ویژه به آموزش نمی تواند و نمی خواهد از دخالت خود در این بخش بکاهد ؛ و از سوی دیگر خواهان کاهش تصدیگری خود با توجه به اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. پیامد این وضعیت ، غلبه حضور حداکثری دولت در بخش آموزش به نفع حق آموزش و عدم تحقق کوچک سازی به ضرر حقوق شهروندی و تکثر در شیوه تربیت شهروندی است.  }, keywords_fa = {دولت,حقوق شهروندی,تربیت شهروندی,کوچک سازی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_127189.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_127189_11e73b310a522c4d6333e310e720ef11.pdf} } @article { author = {داوری, حسین and ایرانمهر, ابوطالب}, title = {Culture as an Unsolved Problem in ELT Program in Post-Revolutionary Iran: A Comparative Survey of the Attitudes of Teachers at Schools and Language Institutes}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {986-1009}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/IJCE.2021.249634.1218}, abstract = {While for decades learning English has mostly been accompanied by learning its culture, in recent two decades due to the presence of some critical trends in the field of applied linguistics, the mere integration of target culture in English textbooks has been challenged. Not surprisingly, following this shift, the idea of integrating source culture in English textbooks has caught the researchers' attention. Since the cultural content of English textbooks used in schools and language institutes in Post-revolutionary Iran has always been a controversial issue, in this paper, through a qualitative study, it was attempted to comparatively study the attitudes of Iranian language teachers at schools and language institutes as two contrasting contexts about the issue. In doing so, the attitudes of twenty five teachers in these two sectors, including thirteen school teachers and twelve language institute teachers, selected through convenience sampling, surveyed through semi-structured interviews. Findings revealed that while there were some partial differences in the attitudes of these two groups toward the concept of culture and its representation in textbooks, due to the dominance of the mainstream ELT, known as the liberalist approach, that publicizes the inclusion of target culture and rejects the integration of local culture in English textbooks as well as the failure of English education in schools, the participants were mostly in favor of integrating target culture as an indispensable part of English textbooks. These findings may have pedagogical implications for language policy makers, syllabus designers and textbook developers.}, keywords = {نگرش,فرهنگ,کتاب درسی,بافت ایران,معلم زبان انگلیسی}, title_fa = {فرهنگ به مثابه مشکلی حل نشده در برنامه آموزش زبان انگلیسی در ایران پس از انقلاب: سنجش تطبیقی نگرش معلمان شاغل در مدارس و موسسه‌های زبان}, abstract_fa = {یادگیری زبان انگلیسی عمدتاً با یادگیری فرهنگ آن همراه بوده است، اما در دو دهه اخیر به دلیل طرح برخی رویکردهای انتقادی در حوزه زبانشناسی کاربردی، تاکید بر بهره گیری صرف از فرهنگ زبان مقصد در محتوای کتابهای آموزش زبان انگلیسی با چالش‌ هایی روبرو شده است. از آنجا که محتوای فرهنگی کتابهای آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده در مدارس و مؤسسات خصوصی زبان در ایران پس از انقلاب همواره موضوعی چالش‌برانگیز در بین برنامه ریزان درسی بوده است، در این پژوهش با استفاده از روش تطبیقی کیفی، نگرش دو گروه معلمان زبان انگلیسی مدارس و مؤسسات خصوصی زبان  بررسی شد. بدین منظور، نگرش بیست و پنج معلم شامل سیزده معلم در مدارس و دوازده معلم در موسسات زبان که به شیوه نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده بودند از طریق مصاحبه‌های نیمه‌ساختارمند بررسی گردید که تحلیل موضوعی یافته‌ها نشان داد که اگرچه در نگرش این دو گروه نسبت به مفهوم فرهنگ اختلاف زیادی وجود ندارد، اما به دلیل استیلای جریان غالب آموزش زبان انگلیسی موسوم به رویکرد لیبرالی - که حامی بهره گیری صرف از فرهنگ مقصد و مخالف بهره گیری از فرهنگ مبدا است - و نیز به دلیل ناکامی آموزش زبان در مدارس، مشارکت‌کنندگان در پژوهش عمدتا حامی بهره‌گیری از فرهنگ مقصد به عنوان جزیی جدایی ناپذیر از آموزش زبان هستند. بی‌تردید این یافته‌ها می‌تواند دستاوردهایی آموزشی برای سیاست‌گذاران آموزش زبان، طراحان برنامه درسی و مولفان کتابهای درسی داشته باشد. }, keywords_fa = {نگرش,فرهنگ,کتاب درسی,بافت ایران,معلم زبان انگلیسی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_127190.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_127190_17fcd8ca890912d492c177813c96ee08.pdf} } @article { author = {حیدری منش, سید نورالدین and شیخ الاسلامی, عباس and شیدائیان, مهدی}, title = {A New Perspective at Comprehensiveness of Islamic Education Theory with Regard to Concept of Silence in Jurisprudential and Legal Sources}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1010-1023}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/IJCE.2020.236566.1172}, abstract = {The changes of the last half century in the world, influenced by new technologies, have posed new issues and challenges to religious and educational systems. In this situation, in Iran “educational jurisprudence” emphasizes the theory of "comprehensiveness of Islamic education" through extending the theory of "comprehensiveness of Islam" to the field of education. The purpose of this study is to critique the “comprehensiveness of Islamic education theory” with regard to the concept of silence in jurisprudential and legal sources. While the method of study is comparative, library method and conceptual-religious method were used to collect and analyze data respectively. The research findings showed that although there are differences between jurists regarding the theory of the Shari'a silence in jurisprudence, but the proposition of "accepting the silence of Shari'a relatively" by some jurists - which is an intermediate view - can indicate the rejection of comprehensiveness of Islamic education theory. Also, the findings indicate that the main discussion of the jurists is about possibility of stabilizing or changing the decrees that already existed, and there has been less discussion about new issues of contemporary world - for which there is no previous Islamic rules. In a general conclusion, it can be said that acceptance of comprehensiveness of Islam does not necessarily mean the comprehensiveness of "Islamic education" and denying this comprehensiveness can reduce the heavy responsibility of those who believe in this theory.}, keywords = {سکوت شارع,فقه,فقه تربیتی,جامعیت اسلام,جامعیت تربیت اسلامی}, title_fa = {نگاهی دوباره به نظریه جامعیت تربیت اسلامی با توجه به مفهوم سکوت در منابع فقهی و قانونی}, abstract_fa = {تحولات نیم قرن اخیر دنیا متاثر از فناوری های نوین ، موضوعات و چالش های جدیدی پیش روی نظام های مذهبی و آموزشی قرار داده است. در این وضعیت در ایران ، فقه تربیتی با تعمیم تئوری "جامعیت دین اسلام" به حوزه تعلیم وتربیت به نظریه "جامعیت تربیت اسلامی" تاکید می ورزد. هدف پژوهش حاضر نقد نظریه جامعیت تربیت اسلامی با توجه به مفهوم سکوت در منابع فقهی و قانونی است. در حالی که روش تحقیق حاضر ، تطبیقی کیفی است برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای و برای تحلیل داده ها از روش مفهومی- دینی با رویکرد تربیتی استفاده گردید. یافته های تحقیق نشان داد اگرچه نسبت به نظریه سکوت شارع در فقه، اختلافاتی بین فقها به چشم می خورد ولی طرح دیدگاه "پذیرش سکوت شرع به نحو نسبی" توسط بعضی از فقها - که دیدگاهی بینابینی است - می تواند نشانگر نفی نظریه جامعیت تربیت اسلامی باشد. هم چنین یافته ها نشانگر آن است که بحث اصلی فقها عمدتا در خصوص امکان ثبات یا تغییر احکامی است که قبلا وجود داشته اند و کمتر گفت وگویی بین آنان در خصوص موضوعات جدیدی - که برای آن هیچ حکم قبلی وجود ندارد - ، صورت گرفته است. در یک جمع بندی کلی می توان گفت پذیرش جامعیت دین اسلام لزوما به معنای جامعیت " تربیت اسلامی" نیست و نفی این جامعیت از مسئولیت سنگین معتقدان به آن می کاهد.}, keywords_fa = {سکوت شارع,فقه,فقه تربیتی,جامعیت اسلام,جامعیت تربیت اسلامی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_127191.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_127191_65af0887f4e488a91c50ae274e7f9422.pdf} } @article { author = {حجازی, اسد and بختیاری, ابوالفضل}, title = {A Comparative Study of Teacher Education Internship Curriculum in Iran, Australia and Singapore}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1024-1046}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2020.229481.1153}, abstract = {The aim of present study was a comparative study of internship curriculum in teacher education of Iran, Australia and Singapore. For this purpose, the Bereday’s approach was used. The statistical population included universities offer internship courses in Australia, Singapore and Iran using purposive sampling method. data collection method was content analysis and its validity and reliability were indicated through perspectives of internship mentors, curriculum instructors and researchers’ colleagues respectively. Then, curricula of the selected countries were extracted using tables and checklists. The research findings reveal that there are some similarities among three countries regarding full-time internships. The number of internship courses in Singapore and Iran is similar and different from Australia. There are also differences between teacher education of Singapore and Australia with Iran in cases such as amount of internship units and performance. Singapore has a postgraduate teacher education program, offers an international internship program, and extensive cooperation among schools and the National Institute of Education. According to the research findings, it is recommended that Iran’s teacher education policy makers have a review of new internship program, special attention to role of tutors, more flexibility in internship programs, increasing share of dissertations and seminars, and strengthening supervision on internship programs}, keywords = {کارورزی تربیت‌معلم,پژوهش تطبیقی,روش توافق,روش تفاوت}, title_fa = {مطالعه تطبیقی برنامه درسی کارورزی تربیت معلم در کشورهای ایران، استرالیا و سنگاپور}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر ، مطالعه تطبیقی ​​برنامه درس کارورزی در تربیت معلم ایران ، استرالیا و سنگاپور بود. برای این منظور ، از روش جورج اف بردی استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشگاه های دارای دوره های کارورزی که ازطریق روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. روش جمع آوری داده ها ، تحلیل محتوا و روایی و پایایی داده ها به ترتیب از دیدگاه استادان کارورزی ، مربیان برنامه درسی و همکاران پژوهشگران بررسی گردید. هم چنین برنامه های درسی کشورهای منتخب با استفاده از جداول و چک لیست ها استخراج شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که از نظر دوره های کارورزی تمام وقت ، شباهت هایی بین سه کشور وجود دارد. تعداد دوره های کارورزی در سنگاپور و ایران مشابه یکدیگر و متفاوت از استرالیا است. همچنین بین نظام تربیت معلم سنگاپور و استرالیا با ایران در مواردی همچون میزان واحدهای کارورزی و عملکرد تفاوت وجود دارد. سنگاپور دارای برنامه تحصیلات تکمیلی تربیت معلم ، برنامه کارآموزی بین المللی و همکاری گسترده بین مدارس و موسسه ملی تعلیم وتربیت است. با توجه به یافته های تحقیق ، به سیاست گذاران تربیت معلم ایران کاربست مواردی همچون ارائه برنامه کارورزی جدید ، توجه ویژه به نقش استادان ، انعطاف پذیری بیشتر در برنامه های کارورزی ، افزایش سهم پایان نامه ها و سمینارها و تقویت نظارت بر برنامه های کارورزی توصیه می گردد.}, keywords_fa = {کارورزی تربیت‌معلم,پژوهش تطبیقی,روش توافق,روش تفاوت}, url = {https://journal.cesir.ir/article_128251.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_128251_9943512a98e15b5f59eade1c848837a5.pdf} } @article { author = {کریمی, فاطمه and جعفری هرندی, محمد}, title = {A Comparative Study of Reason in Islamic Education with Emphasis on Imami and Sunni Jurisprudence}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1047-1063}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2021.233757.1165}, abstract = {Although Iran is a religiously pluralistic society, but given the sovereignty of the political system of the Islamic Republic, it seems there is a need to know principles of Islamic education. One of the important issues that has a long history among the philosophers of the Islamic world is the concept and role of reason in jurisprudential sources and its impact on education of young generation. The purpose of this research was to explain the role and position of reason in Islamic education with emphasis on comparing Imami and Sunni jurisprudence. In terms of method, the present study is a hermeneutical research using author-centered type. Researchers have used the documentary and sequential analysis methods for collection and analysis of data respectively. Findings show that Imami and Sunni jurisprudence are similar in accepting reason as one of the most important means for understanding religious subjects, while there is disagreement between these two schools of thought about the scope and position of reason. Also, the findings of research indicated that in Sunni jurisprudence, there were jurists who believed in the role of reason, although Imami jurists mainly reject both extremist and extremist rationalism. In addition, the research findings showed that while Imami jurisprudence places special emphasis on the role of reason, the prevailing atmosphere in the Iran’s educational system and the current interpretation of Islamic education is mainly based on the following principles such as ignoring individual differences of learners, emphasizing imitation, denial of questioning and lack of a creative and rational role in the process of teaching and learning. Given these findings, the need for educational policymakers to coordinate the process of Islamic education with Imami jurisprudence - with a focus on the role of reason - seems necessary.}, keywords = {تربیت اسلامی,عقل,فقه امامیه,فقه اهل تسنن}, title_fa = {کاربرد تطبیقی عقل در تربیت اسلامی با تاکید بر فقه امامیه و اهل سنت}, abstract_fa = {در حالی که جامعه ایران از لحاظ مذهبی ، جامعه ای متکثر است بررسی و شناخت مبانی و اصول تربیت اسلامی با توجه به حاکمیت نظام سیاسی اسلامی در ایران ضروری به نظر می رسد. یکی از مباحث مهم مذهبی که دارای سابقه تاریخی دیرینه است ، مفهوم و نقش عقل در منابع فقهی و تاثیر آن بر چالش های جدید تربیتی نسل جوان است. هدف  مقاله حاضر ، تبیین کاربرد تطبیقی عقل در تربیت اسلامی با تاکید بر مقایسه فقه امامیه و اهل سنت است. تحقیق حاضر از لحاظ روش جزو پژوهش های هرمنوتیک از نوع مولف محوری است. محققان برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل متوالی سود جسته اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که فقه امامیه و اهل سنت در پذیرش عقل به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای در اختیار فقها برای شناخت و آموزش دین با یکدیگر شباهت دارند ، در حالی که بین این دونحله فکری در خصوص حیطه عمل عقل اختلاف نظر وجود دارد. هم چنین ، یافته های تحقیق نشانگر آن است که می توان در فقه اهل تسنن فقیهانی یافت که به نقش عقل اعتقاد دارند ، اگرچه فقهای امامیه عمدتا هم ظاهر گرایی افراطی و هم عقل گرایی افراطی را نفی می کنند. علاوه بر این ، یافته های تحقیق مشخص ساخت در حالی که فقه امامیه بر نقش عقل تاکید ویژه دارد ، فضای حاکم بر نظام آموزشی ایران و تفسیر رایج از تربیت اسلامی عمدتا متکی بر پیروی از اصولی همچون نادیده گرفتن تفاوت های فردی فراگیران ، تاکید بر تقلید ، نفی پرسشگری و فقدان نقش خلاقانه و عقلانی در فراگرد یاددهی و یادگیری است. با توجه به این یافته ها ، لزوم توجه سیاست گزاران آموزشی به هماهنگی روند تربیت اسلامی با فقه امامیه - با محوریت نقش عقل - ضروری به نظر می رسد. }, keywords_fa = {تربیت اسلامی,عقل,فقه امامیه,فقه اهل تسنن}, url = {https://journal.cesir.ir/article_128253.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_128253_c7fe5c29465f924081d63137a246a1e0.pdf} } @article { author = {داورپناه, ابو سعید and خنجرخانی, مسعود and بلاغت, سیدرضا and ابوالقاسمی, امید}, title = {A Comparative Study of Henry Giroux and Robert Floden’s Educational Thoughts for Developing a Model for Philosophy of Teacher Education}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1064-1077}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2020.229518.1142}, abstract = {The aim of present study is a comparative investigation of two famous philosophers, Henry Giroux and Robert Floden, to develop a model for the philosophy of teacher education. The research method is qualitative with inferential-analytical approach. As a supporter of change, interaction, democracy, and transformation, Giroux emphasizes on training of teachers who are familiar with reflective interaction and its use. Floden also emphasizes the cultivation of a pragmatic teacher who is familiar with theoretical foundations and is an interactive, creative expert, and non-dominant person. From the perspective of the two philosophers, it can be inferred that the ideal teacher is one who believes in reflective interactions and avoidance in the field of education and emphasizes reform in the shadow of accepting "other". Based on the intellectual foundations of these two thinkers, a model has been designed to show the process of training an ideal teacher}, keywords = {تفکر انتقادی,ژیرو,فلودن,فلسفه,تربیت معلم}, title_fa = {بررسی تطبیقی اندیشه تربیتی هنری ژیرو و رابرت فلودن به منظور تدوین مدلی برای فلسفه تربیت معلم}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی تطبیقی اندیشه های تربیتی هنری ژیرو ­و رابرت فلودن به منظور تدوین مدلی برای فلسفه تربیت معلم است. ­روش پژوهش حاضر کیفی با رویکرد تحلیلی -  استنتاجی است. ژیرو بعنوان فیلسوف مدافع تغییر، تعامل­، دموکراسی و تحول آفرینی در فرایند تربیت، بر تربیت مربی آشنا به تعاملات تاملی تاکید می ورزد . از سوی دیگر ، فلودن­ بر تربیت معلمِان عمل­گرای آشنا به مبانی تئوریکی، تعامل­گرا ، متخصص خلاق و سلطه ناپذیر اصرار دارد.­ از مجموع دو دیدگاه می­توان استنباط کرد  معلم ایده ال کسی است که باور به تعاملات تاملی درعرصه تربیت داشته و تحول در سایه پذیرش " دیگران" را مورد تاکید قرار می دهد. بر اساس مبانی فکری این دو متفکر ، الگویی برای نشان دادن روند آموزش یک معلم ایده آل طراحی شده است}, keywords_fa = {تفکر انتقادی,ژیرو,فلودن,فلسفه,تربیت معلم}, url = {https://journal.cesir.ir/article_128254.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_128254_16f7b32ae8baa47a25bac270527d775e.pdf} } @article { author = {گوهری, عباس and تدین, عباس and زرگوشی نسب, عبدالجبار}, title = {A Comparative Study of Principles of Citizenship Law with Criminal Law in Iran and International Conventions with Emphasis on Citizenship Education}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1078-1095}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2021.233715.1164}, abstract = {The realization of citizenship rights requires training of citizens to be aware of their rights and responsibilities. The proper implementation of judicial law is an essential step in protecting rights of citizens, which requires trained people who can help balance between these two rights. Accordingly, the purpose of this article is to compare principles of civil law with criminal law in Iran and international conventions. The research method is comparative-analytical and method of data collection is documentary. The present article has four sections: The first section contains an introduction and necessity of research. The second part describes research method. In third section, the research results are presented. The article ends with a conclusion. Findings show that there are similarities between many principles of civil law and criminal law in Iran and international conventions. Also, many of the principles contained in the Constitution of the Islamic Republic of Iran emphasize the observance of citizenship rights. Of course, the ambiguity in some principles of criminal law or the lack of practical guarantees for their strict implementation can be considered as one of the major differences between the Iranian legal system and international conventions. Based on these findings, it is suggested that educational policy makers and curriculum planners of Iran devote part of secondary education curricula to civil rights and its relationship with criminal law.}, keywords = {تربیت شهروندی,حقوق شهروندی,حقوق کیفری,کنوانسیون های بین المللی,ایران}, title_fa = {بررسی مقایسه ای اصول حقوق شهروندی با اصول حقوق کیفری در ایران و قوانین بین المللی با تاکید بر تربیت شهروندی}, abstract_fa = {لازمه تحقق حقوق شهروندی ، تربیت شهروندانی آگاه از حقوق و مسئولیت های خود است. اجرای درست حقوق قضائی گامی اساسی برای حمایت از حقوق شهروندی ازطریق تربیت شهروندانی است که به توازن این دو کمک می کنند. بر این اساس ، هدف مقاله حاضر بررسی مقایسه ای اصول حقوق شهروندی با اصول حقوق کیفری در ایران و قوانین بین المللی است. روش تحقیق حاضر، تطبیقی تحلیلی و روش جمع آوری داده ها کتابخانه ای است. مقاله حاضر در چهار بخش ارائه می گردد: بخش اول حاوی مقدمه است که در آن به ضرورت تحقیق اشاره می شود. بخش دوم، دربردارنده روش تحقیق است. در بخش سوم ، نتایج تحقیق ارائه می گردد. مقاله با جمع بندی و نتیجه گیری به پایان می رسد. یافته های تحقیق نشان می دهد که در بسیاری از اصول حقوق شهروندی و اصول حقوق کیفری بین ایران با کنوانسیون های بین المللی مشابهت وجود دارد. هم چنین بخش زیادی از اصول مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به رعایت حقوق شهروندی تاکید می ورزند. از سوی دیگر ابهام در بعضی از اصول حقوق کیفری یا فقدان ضمانت عملی برای اجرای دقیق این اصول را می توان یکی از تفاوت های عمده نظام حقوقی ایران با کنوانسیون های بین المللی دانست. با توجه به این یافته ها پیشنهاد می گردد دست اندرکاران نظام آموزشی بخشی از آموزشهای دوره متوسطه اول و دوم را به آموزش حقوق شهروندی و رابطه آن با حقوق کیفری اختصاص دهند.}, keywords_fa = {تربیت شهروندی,حقوق شهروندی,حقوق کیفری,کنوانسیون های بین المللی,ایران}, url = {https://journal.cesir.ir/article_128255.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_128255_bc95012bb10235782dcf5c14822d33eb.pdf} } @article { author = {بیادار, هیرش and ساکتی, پرویز and بدیع زاده, علی and اسماعیل پور, حسن}, title = {Identifying and Prioritizing Barriers to the Commercialization of Academic Research: A Contextual Analysis in Islamic Azad University}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1096-1109}, year = {2021}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2021.238042.1179}, abstract = {In Iran, the commercialization of university research is still in its infancy stage. The purpose of present study was to identify and prioritize the effective barriers to the commercialization of research in the Islamic Azad University. This study was a qualitative research using grounded theory approach, the statistical population includes academic experts and a purposeful sampling was applied based on theoretical saturation. To collect data, two methods of study and analysis of research background and semi-structured interviews were used. Research findings showed that during the last two decades, there was a high potential for intellectual production in this university. However, the findings indicated that there are five major obstacles to increasing the commercialization of academic research. Also, the division of barriers into two groups within and outside the organization highlights the wide range of these challenges and the unwillingness of university administrators to commercialize research in the short and medium perspectives. The research findings are in line with findings in other countries regarding major barriers to the commercialization of academic research}, keywords = {تجاری سازی,پژوهش های دانشگاهی,موانع,اولویت بندی}, title_fa = {شناسایی و اولویت بندی موانع تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی: یک تحلیل زمینه ای در دانشگاه آزاد اسلامی}, abstract_fa = {            تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی در ایران هنوز در مرحله نوزادی رشد خود است. هـدف تحقیـق شناسـایی و اولویت بندی موانع مـؤثر بـر تجـاری سـازی تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی است. روش تحقیق حاضر کیفی از نوع داده بنیاد ، جامعه آماری  شامل متخصصان دانشگاهی  و شیوه نمونه گیری هدفمند بر اساس اشباع نظری می باشد. برای جمع آوری داده ها از دو روش مطالعه و تحلیل پیشینه تحقیق و مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده گردید. یافته های تحقیق نشان می دهند که رشد کمی پژوهش های دانشگاهی بویژه در طی دو دهه اخیر مبین وجود پتانسیل قوی برای تولیدات فکری در دانشگاه آزاد اسلامی است. همزمان یافته ها نشانگر وجود 5 مانع عمده برای افزایش روند تجاری سازی این پژوهش ها می باشند. هم چنین تقسیم موانع به دو گروه درون سازمانی و برون سازمانی حاکی از گستره وسیع چالش ها و عدم آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی در چشم انداز کوتاه و میان مدت است. یافته های تحقیق حاضر با نتایج پژوهشی مرتبط با موانع عمده تجاری سازی در دیگر کشورهای جهان همسوئی دارد.   }, keywords_fa = {تجاری سازی,پژوهش های دانشگاهی,موانع,اولویت بندی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_128256.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_128256_391d9a417b67b57a74a054362cb19a1f.pdf} }