@article { author = {Zolfaghari, Mahdi and Hassanpour, Mhammad Mohsen and Shahin, Mehdi}, title = {A Comparative Study of Interdisciplinary Field of Culture and Communication in Canada and USA}, journal = {Iranian Journal of Comparative Education}, volume = {2}, number = {4}, pages = {481-495}, year = {2019}, publisher = {Comparative Education Society of Iran ( CESIR)}, issn = {2588-7270}, eissn = {2676-4989‬}, doi = {10.22034/ijce.2020.105006}, abstract = {The field of interdisciplinary studies is a relatively new field in academic approaches. The interdisciplinary studies have been considered due to the increasing complexity of social problems, the need for combined approaches and the adoption of multiple approaches in order to address scientific problems. The present study, with a qualitative approach and thematic analysis, will extract information on the history, fields and approaches at five universities and more than 25 interdisciplinary courses in the field of media studies, culture and communication. The study results show that simultaneous attention to the "structural" and "content" characteristics is essential to the success of the interdisciplinary courses. The study results showed that structurally, small group training and the use of four semester teaching method increase the efficiency of interdisciplinary courses. Also, consideration of content characteristics such as setting goals, allocating interdisciplinary courses to graduate students, and increasing the number of selective courses should be observed by Iranian higher education policy makers.}, keywords = {interdisciplinary,culture and communication,policy recommendations,Higher education,educational policy making}, title_fa = {مطالعه تطبیقی حوزه بین رشته ای فرهنگ و ارتباطات در کانادا و ایالات متحده امریکا}, abstract_fa = {رشته مطالعات میان رشته ای یک حوزه نسبتاً جدید در رویکردهای دانشگاهی است. این مطالعات به خاطر پیچیدگی فزاینده مشکلات اجتماعی ، نیاز به رویکردهای ترکیبی و تنوع در رویکردها برای رفع مشکلات علمی مورد توجه قرار گرفته اند. پژوهش حاضر با بهره گیری از روش کیفی و تحلیل موضوعی ، داده های مرتبط با تاریخ ، رشته ها و رویکردها را در پنج دانشگاه و بیش از 25 دوره بین رشته ای مطالعات رسانه ، فرهنگ و ارتباطات استخراج و ارائه می نماید. یافته ها نشان می دهند که توجه همزمان به دو ویژگی "ساختاری" و "محتوی" برای موفقیت دوره های بین رشته ای ضروری است. هم چنین از بعُد ساختاری ، آموزش گروه های کوچک و استفاده از روش تدریس چهار ترمی باعث افزایش کارآمدی دوره های بین رشته ای می شود. با عنایت به ویژگی های محتوایی همچون تعیین اهداف ، اختصاص دوره های بین رشته ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و افزایش تعداد دوره های انتخابی باید از سوی سیاستگذاران آموزش عالی ایران مدنظر قرار گیرد.}, keywords_fa = {بین رشته ای,فرهنگ و ارتباطات,توصیه های سیاستی,آموزش عالی,سیاست گذاری آموزشی}, url = {https://journal.cesir.ir/article_105006.html}, eprint = {https://journal.cesir.ir/article_105006_1edc4e944661a16628a68f81f681ae2f.pdf} }