%0 Journal Article %T رویکردهای فرهنگی - اجتماعی معاصر در آموزش غیر رسمی: سه مثال از حوزه های ادبیات قرون وسطی ، تئاتر پوچ و سینمای مدرن %J فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی %I انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران %Z 2588-7270 %A چورداکی, پارسکووی %D 2019 %\ 08/09/2019 %V 1 %N 3 %P 83-93 %! رویکردهای فرهنگی - اجتماعی معاصر در آموزش غیر رسمی: سه مثال از حوزه های ادبیات قرون وسطی ، تئاتر پوچ و سینمای مدرن %K ادبیات قرون وسطی %K تئاتر پوچ %K سینمای مدرن %R 10.22034/ijce.2019.192718.1024 %X رویکردهای فرهنگی - اجتماعی معاصر در آموزش غیر رسمی یک حوزه جالب و جذاب برای تحقیقات جدید در زمینه آموزش ، فرهنگ و جامعه است. هنر ، ادبیات ، فن آوری های جدید ، فرهنگ پاپ ، تئاتر ، سینما و رسانه های جمعی از جمله عوامل / کنش گر های بسیار مهم آموزش غیر رسمی رسمی مدرن در سطح بین المللی محسوب می شوند. در این زمینه به شدت تأکید می شود که ادبیات ، نمایش های تئاتر و سینما می توانند نقش مهمی در رویکردهای فرهنگی - اجتماعی آموزش غیر رسمی معاصر ایفا کنند. با توجه به واقعیت اخیر ، مقاله حاضر نمونه هایی از هر سه زمینه فوق ارائه می دهد: مطالعه موردی ادبیات قرون وسطی ، شعر "سر گاوین و شوالیه سبز" با موضوع ضد فمینیسم ، مطالعه نمایشنامه "جشن تولد" هارولد پینتر و فیلم "غریزه اساسی" پاول ورهوون با هدف ارائه کلیشه های جنسیتی در حوزه سینما. %U https://journal.cesir.ir/article_90521_885acf83cf0f85ad89cbb86880040cca.pdf