ابتکار عمل ژاپن برای ساخت یک نظام تحصیلی مدرن از سال 1872 شکل گرفت. از این روند اغلب با واژه هایی همچون سریع ، گاه جسورانه و غالباً درگیر مسائل اقتصادی ، چالش های سیاسی داخلی و خارجی و تعارضات ایدئولوژیک یاد می شود. درک اینکه چگونه ارزش ها و باورهای گوناگونی در روند ساخت یک نظام تحصیلی مدرن مداخله داشته اند دشوار نیست ، اما مشاهده دقیق آن ها هم کار آسانی نمی باشد. هدف مطالعه حاضر ، کشف ارزشهای فرهنگی و باورهای مؤثر در برنامه های آماده سازی معلمان دوره متوسطه ژاپن است. مقاله حاصل پژوهشی کیفی ازطریق تحلیل و بررسی تاریخی یافته های مطالعات پیشین برای تدوین برنامه های آماده سازی معلمان از اواخر قرن نوزدهم تا امروز می باشد. از دو سازوکارمفهومی مختلف برای تحلیل داده ها استفاده شده است: اول ، مفهوم "برنامه") یایاما، 2009) و دوم ، کارکردهای تاریخی دانشگاه به عنوان جامعه ، سازمان و نهاد (گیمینگ و یایاما ، 2012 ) . این مطالعه در چهار بخش توسعه برنامه های آماده سازی معلمان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد: سیاست ملی ، تدارک در سطح دانشگاه ، ساختار و محتوی برنامه و معلم با کیفیت. نتیجه گیری مقاله مبین این است که چه ارزش هایی مورد تأکید قرار گرفته، و چه چیزی و چگونه در روند شکل گیری آماده سازی معلمان دوره متوسطه اثرگذاشته اند.