TY - JOUR ID - 91866 TI - آموزش فلسفه به دانش آموزان؛ ضرورت ها، پیش نیازها و تجارب بین المللی JO - فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی JA - IJCE LA - fa SN - 2588-7270 AU - امینی, محمد AU - یزدخواستی, علی AD - گروه علوم تربیتی ، دانشگاه کاشان Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 1 IS - 3 SP - 94 EP - 111 KW - فلسفه KW - آموزش فلسفه KW - دانش آموزان KW - برنامه درسی KW - تجارب بین المللی DO - 10.22034/ijce.2019.186947.1000 N2 - در جهان سرشار از تغییرات و پیشرفت های شتابان قرن بیست و یکم و انبوه داده ها و اطلاعات متنوع، آموزش فلسفه به دانش آموزان به معنای یاددهی شیوه های درست اندیشیدن،جمع آوری اطلاعات ، استدلال و تفکر ناقدانه و مبتنی بر ارزشیابی می تواند یکی از مهم ترین اولویت های نظام های آموزشی باشد. چرا که آموزش فلسفه به فراگیران از یک سو زمینه های لازم را برای رشد قوای فکری و شناختی آنان فراهم می سازد و از سوی دیگر حضور فلسفه در زندگی واقعی و عملی افراد و کاربرد آن در حل مسایل فردی و اجتماعی را امکان پذیر می سازد. نویسندگان مقاله حاضر با درک اهمیت و ضرورت آموزش فلسفه به دانش آموزان کوشیده اند تا کارکرد و مسئولیت نظام آموزشی را در این حوزه مورد توجه و تاکید قرار دهند تا از این طریق ، زمینه مناسب برای مشروعیت بخشی این آموزش ها در قالب برنامه های درسی مدارس فراهم گردد. UR - https://journal.cesir.ir/article_91866.html L1 - https://journal.cesir.ir/article_91866_39afaa6a6e949cf04aaec8646152d284.pdf ER -