TY - JOUR ID - 91867 TI - مطالعه تطبیقی عوامل درونی و بیرونی موثر بر عملکرد کلاسی معلمان : بینش معلمان زبان انگلیسی در ایران JO - فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی JA - IJCE LA - fa SN - 2588-7270 AU - انجم شعاع, لیلا AU - حداد نارافشان, مهری AD - گروه زبان های خارجی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ، کرمان Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 1 IS - 3 SP - 112 EP - 135 KW - حرفه تدریس KW - چالش های تدریس KW - عملکرد معلم KW - عوامل درونی و بیرونی DO - 10.22034/ijce.2019.188558.1007 N2 - تدریس زبان های خارجی یکی از حرفه های پرمسئولیت در سراسر جهان است که چالش های زیادی را برای معلمان آن در پی دارد. با توجه به این که آگاهی معلم از حرفه خود و احساس لذت از عملکرد شغلی در افزایش توانایی تدریس موثر است، مطالعه حاضر عوامل درونی و بیرونی موثر بر عملکرد کلاسی را با هدف بررسی واکنش معلمان در تدریس و چالش هایی که در آموزش انگلیسی - به عنوان یک زبان خارجی - در ایران تجربه می کنند ، مورد بررسی قرار می دهد.  روش تحقیق حاضر از نوع کیفی و داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختمند با 50 نفر از معلمان جمع اوری شدند. یافته های پژوهش نشان داد که آگاهی در مورد عواملی که عملکرد معلمان انگلیسی را تحت تأثیر قرار می دهد ، نیاز به تأمل و بررسی بیشتر دارد. در حقیقت ، آگاهی کامل از عملکرد می تواند شکل موثرتری از مفهوم " حرفه ای " را در اختیار معلمان قرار دهد. با توجه به نقش اساسی عوامل درونی و بیرونی ، تحقیق حاضر به درک بهتر چگونگی پیشرفت معلمان زبان خارجی کمک می کند. UR - https://journal.cesir.ir/article_91867.html L1 - https://journal.cesir.ir/article_91867_32235914beea22322d0db78b61076ea2.pdf ER -