Comparative study of peer organizations with National Organization for Educational Testing: Educational Testing Service (ETS), Central Institute for Test Development (CITO) and Korea Institute for Curriculum and Evaluation (KICE)

Document Type: Original Article

Authors

1 head of research center of national organization for educational assessment

2 Associate professor, deputy minister and president of NOET, PhD in Social Statistics

3 Researcher at NOET , PhD in Assessment and Measurement

Abstract

The present article aims to compare the performance and activities of Educational Testing Service (ETS) of USA, Central Institute for Test Development (CITO) of Netherlands, and Korea Institute for Curriculum and Evaluation (KICE) with the National Organization for Educational Testing (NOET) as the largest and most creditable testing institute in Iran so as to present a model for the revision and promotion of its organizational activities and a groundwork for strategic evaluation. The mission, activities, educational assessment services, and organizational structure of these three peers were compared with NOET and their similarities and differences were studied in order to give a better understanding of the current shortcomings. The findings indicate the comprehensiveness and vastness of the mission and educational activities, the development of a wide range of tests consistent with the customers’ requirements, the development of standard tests with the purpose of monitoring learner’s progress, the consideration for international activities, the provision of educational services for different countries and the presence of expert and skilled human resources and the working conditions based on teamwork, interaction, and intellectual exchange in ETS, CITO, and KICE. These results highlighted the need for modelling and fulfilling the desirable issues within the future research frameworks of the NOET as a pioneer organization in the realm of high-level policy making and leadership.

Keywords


Article Title [Persian]

بررسی تطبیقی سازمان‌های همتا با سازمان سنجش آموزش کشور : مؤسسه خدمات سنجش آموزشی (ETS)، مؤسسه مرکزی آزمون‌سازی هلند (CITO) و مؤسسه برنامه‌ریزی درسی و ارزشیابی کره جنوبی (KICE)

Authors [Persian]

  • رضا محمدی 1
  • ابراهیم خدایی 2
  • نگار شریفی یگانه 3
1 رییس مرکز تحقیقات سازمان سنجش اموزش کشور
2 دانشیار دانشگاه تهران، رئیس سازمان آموزش سنجش کشور
3 پژوهشگر، سازمان سنجش آموزش کشور
Abstract [Persian]

مؤسسه‌های مختلفی در حوزه طراحی آزمون‌های معتبر، روا وکارآمد به منظور سنجش ویژگی‌های افراد در سطوح ملی و بین‌المللی مشغول فعالیت هستند. بررسی و تحلیل عملکرد مؤسسه‌های آزمون‌سازی موفق و پیشرو الگویی جهت اصلاح و ارتقاء فعالیت‌های سازمان‌های همتا و مبنایی برای ارزیابی استراتژیک آن‌ها ارائه می‌کند. هدف مقاله حاضر بررسی تطبیقی عملکرد مؤسسه خدمات سنجش آموزشی (ETS)، مؤسسه مرکزی آزمون سازی هلند (CITO) و مؤسسه برنامه‌ریزی درسی و ارزشیابی کره جنوبی (KICE) با سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین مؤسسه آزمون‌سازی کشور بود. در این مطالعه با استفاده از روش مطالعه تطبیقی مؤسسه‌های مذکور از منظر ماموریت‌ها، فعالیت‌‌ها، خدمات سنجش آموزشی و ساختار تشکیلاتی با سازمان سنجش آموزش کشور مورد مقایسه قرار گرفتند و وجوه اشتراک و افتراق بین آن‌ها در راستای ایجاد درک مناسب از نارسایی‌های موجود مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های مطالعه بیانگر وجود نیروی انسانی متخصص و کارآمد و شرایط کاری مبتنی بر تشریک مساعی، تعامل و تبادل فکری، توجه ویژه به پژوهش‌های مرتبط با مسایل نوین روانسنجی و آزمون‌سازی، جامعیت و گستردگی فعالیت‌های سنجشی، طراحی طیف وسیعی از آزمون‌ها متناسب با نیازهای مشتریان، طراحی آزمون‌های استاندارد با هدف پایش پیشرفت فراگیران و توجه به فعالیت‌های بین‌الملل و ارائه خدمات سنجش به کشورهای مختلف در مؤسسه‌های ETS، CITO و KICE بود. این یافته ها ضرورت برنامه‌ریزی نهاد متولی سیاست‌گذاری و راهبری یعنی سازمان سنجش آموزش کشور را به منظور الگوبرداری و تحقق موارد مطلوب در چهارچوب آینده پژوهشی روشن ساخت.

Keywords [Persian]

  • سنجش
  • آزمون‌سازی
  • مؤسسه خدمات سنجش آموزشی
  • مؤسسه مرکزی آزمون سازی هلند
  • مؤسسه برنامه‌ریزی درسی و ارزشیابی کره جنوبی
Abedini, I & Poursalehi, M. (2008). Towards a model for the empowerment of efficient human resources at schools. Efficient Schools Journal, 2(6), 46-51. [In Farsi].

Ahmadi, M. (2007). The analysis of the proportion of Human resources with organizational structure of the management of Social Security Organization of Hamedan and the prediction of the required Human resources for the years 2007-2011. MA Thesis in assessment and measurement. Tehran: Allameh Tabatabe’i University. [In Farsi].

Alamsi, A. (2010), Comparative Education. Tehran: Roshd Publication.  [In Farsi].

Alvani, M & Sharifzadeh, F. (2015). The process of general policy-making, Tehran: Allameh Tabatabae’i University Publication. [In Farsi].

Amrein, A. L., & Berliner, D. C. (2002). High-stakes testing, Uncertainty and student learning.  Education Policy Analysis Archives, 10(18), 1-74, Available at:
 https://epaa.asu.edu/ojs/article/viewFile/297/423

Cito, (2014). The Story of Cito: Shaping the Future, Retrieved September, 2016, from <www.cito.org/~/media/cito_com/about_cito/cito_the_story_of_cito.ashx>

Cito, (2014). The Story of Cito: Shaping the Future, Retrieved September, 2016, from <www.cito.org/~/media/cito_com/about_cito/cito_the_story_of_cito.ashx>.

Cito. (n.d.). Main Homepage, Central Institute for Test Development, Retrieved 5 April, 2016, from <http://www.cito.com>

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Auditing, Retrieved, 2017a, from
< https://www.cito.com/our-expertise/auditing>

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Certification, Retrieved, 2017b, from
< https://www.cito.com/our-expertise/certification>

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Consultancy, Retrieved, 2017c, from https://www.cito.com/our-expertise/consultancy>

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Educational Measurement, Retrieved, 2017d, from https://www.cito.com/our-expertise/consultancy>

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Higher Education, Retrieved, 2017e, from
 < https://www.cito.com/we-serve/higher-education>

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Implementation, Retrieved, 2017f, from <https://www.cito.com/our-expertise/implementation>

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Mission, Retrieved, 2017g, from <https://www.cito.com/we-are/mission>.

Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Primary Education Retrieved, 2017h, from
< https://www.cito.com/we-serve/primary-education>

 Central Institute for Test Development (Cito). (n.d.). Secondary Education, Retrieved, 2017i, from
 <