Document Type : Original Article
Authors
Department of Foreign Languages, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran
Abstract
Keywords
Article Title [Persian]
Authors [Persian]
در پی جهانی شدن و فراگیر شدن یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی،وجود معلمانی تاثیر گذار و روش های تدریسی مؤثرتر میتواند راهی را برای آموزشی کاراتر و نتایج رضایت بخش در ایران هموار می کند. در این راستا، تجربیات احساسی و راهکارهای کنترل احساسات 659 (349 در ایران و 310 در عراق) معلم زبان انگلیسی درماه فوریه تا ژوئن 2021 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز،از سه پرسشنامه آنلاین کنترل احساسات (Gross & John ، 2003)، سلامت روانشناختی در کار (Dagenais-Desmarais & Savoie، 2012) و استراتژی هایی درزمینه ی احساسات معلم (Yin ، 2012) استفاده شد. نتایج بیانگر این است که کنترل احساسات و جنبه های آن (ارزیابی مجدد شناختی) و سلامت روانشناختی در کار با سلامت عاطفی معلمان همبستگی مثبت دارد.علاوه بر این، نتایج بیانگر سطح میانه ای کنترل احساسات، اما سطح بالایی ازسلامت عاطفی در بین معلمان زبان ایرانی و عراقی می باشد. درهر دو شرایط بازارزیابی شناختی در مقایسه با پنهان کردن احساسات، یک شیوه مقدم در کنترل احساسات بود. به علاوه، بین کنترل احساسات وسلامتی عاطفی معلمان ایرانی و عراقی تفاوتی وجود نداشت که اشاره به حس مشترک عواطف در بین معلمان بدون توجه به محیط آموزشی دارد.اما معلمان ایرانی بیشتر از معلمان عراقی از استراتژی هایی مربوط به احساسات را به کار می برند. بنابراین پیشنهاد می شود که تدابیر دولتی و آموزشی در زمینه تشویق معلمان به بکارگیری استراتژی های مربوط به تنظیم احساسات و سلامت روانشناختی بکار گرفته شود.
Keywords [Persian]