A Comparative Study of English as a Foreign Language Teachers’ Emotion Regulation and Well-Being in Iran and Iraq

Document Type : Original Article

Authors

Department of Foreign Languages, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran

Abstract

The spread of globalization and English as an international language has made it essential for Iran and Iraq to have effective teachers. The emotions experienced and the emotion-regulation strategies (ERS) used by 659 (349 in Iran and 310 in Iraq) English language teachers enrolled in high-schools were investigated in February-June 2021. Our research, a cross-sectional survey, studied Iranian school teachers from Kerman Province and four of its counties (Zarand, Shahbabak, Rafsanjan, & Jiroft), and Iraqi teachers from Basra Province and four of its counties (Al-Qurna, Al-Zubair, Shatt Al-Arab, & Abu Al-Khaseeb). To collect the data, three online questionnaires on emotion regulation (Gross & John, 2003), psychological well-being at work (Dagenais-Desmarais & Savoie, 2012), and teacher emotional labor strategies (Yin, 2012) were submitted to English language teachers either in person or via email. Correlations showed that emotion regulation and its aspect (cognitive reappraisal) and emotional labor strategies correlated positively with teachers’ well-being both in Iran and Iraq. Furthermore, the preferred mode of emotion regulation in both contexts was cognitive reappraisal. Iranian and Iraqi teachers experienced the same level of emotion regulation and well-being, implying a common sense of emotions among teachers. The level of emotional labor strategies employed by Iranian and Iraqi teachers, however, differed significantly. In comparison with Iraqi teachers, Iranian teachers used more emotional labor strategies. In brief, curriculum and educational planners should take steps to support teachers in regulating their emotions, which contributes to their well-being.

Keywords


Article Title [Persian]

بررسی تطبیقی ​​تنظیم هیجان و بهزیستی معلمان زبان انگلیسی در ایران و عراق

Authors [Persian]

  • لعیا تهامی زرندی
  • مهری حدادنارافشان
  • پیمان سیف الدینی
Abstract [Persian]

در پی جهانی شدن و فراگیر شدن یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی،وجود معلمانی تاثیر گذار و روش های تدریسی مؤثرتر میتواند راهی را برای آموزشی کاراتر و نتایج رضایت بخش در ایران هموار می کند. در این راستا، تجربیات احساسی و راهکارهای کنترل احساسات 659 (349 در ایران و 310 در عراق) معلم زبان انگلیسی درماه فوریه تا ژوئن 2021 مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز،از سه پرسشنامه آنلاین کنترل احساسات (Gross & John ، 2003)، سلامت روانشناختی در کار (Dagenais-Desmarais & Savoie، 2012) و استراتژی هایی درزمینه ی احساسات معلم (Yin ، 2012) استفاده شد. نتایج بیانگر این است که کنترل احساسات و جنبه های آن (ارزیابی مجدد شناختی) و سلامت روانشناختی در کار با سلامت عاطفی معلمان همبستگی مثبت دارد.علاوه بر این، نتایج بیانگر سطح میانه ای کنترل احساسات، اما سطح بالایی ازسلامت عاطفی در بین معلمان زبان ایرانی و عراقی می باشد. درهر دو شرایط بازارزیابی شناختی در مقایسه با پنهان کردن احساسات، یک شیوه مقدم در کنترل احساسات بود. به علاوه، بین کنترل احساسات وسلامتی عاطفی معلمان ایرانی و عراقی تفاوتی وجود نداشت که اشاره به حس مشترک عواطف در بین معلمان بدون توجه به محیط آموزشی دارد.اما معلمان ایرانی بیشتر از معلمان عراقی از استراتژی هایی مربوط به احساسات را به کار می برند. بنابراین پیشنهاد می شود که تدابیر دولتی و آموزشی در زمینه تشویق معلمان به بکارگیری استراتژی های مربوط به تنظیم احساسات و سلامت روانشناختی بکار گرفته شود.

Keywords [Persian]

  • ارزیابی مجدد شناختی
  • کنترل احساسات
  • سرکوب بیان
  • سلامت عاطفی

Articles in Press, Accepted Manuscript
Available Online from 18 November 2022
  • Receive Date: 08 March 2022
  • Revise Date: 04 September 2022
  • Accept Date: 18 November 2022
  • First Publish Date: 18 November 2022