نمایه نویسندگان

آ

  • آقاصفری، پروانه مقایسه رویکرد فرا فرهنگی " انگلیسی به منزله زبان بین المللی" با رویکرد شناختی "انگلیسی به عنوان زبان خارجه" [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2080-2097]

ا

  • ابوئی مهریزی، محسن بررسی تطبیقی تربیت دراسلام و پست‌ مدرنیسم: یک مرور نظام مند [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 1967-1985]
  • ابوالقاسمی، محمود بررسی تطبیقی توسعه آموزش عالی در افغانستان، ایران و ترکیه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2164-2182]
  • احمدی، غلامعلی مطالعه تطبیقی برنامه درسی استم تلفیقی در فنلاند، سنگاپور و ایالات متحده برای ارائه توصیه هایی به برنامه ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1765-1788]
  • احمدی، غلامعلی بررسی تطبیقی برنامه درسی زمینه- محور علوم تجربی دوره متوسطه اول در ایران و کشورهای منتخب [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2028-2044]
  • اسدبیگی، اردشیر ویژگی های مراکز آموزشی شیعه در عصر تیموریان و صفویان : نگاهی تطبیقی تاریخی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2126-2145]
  • اسدپور، سعید بررسی تطبیقی برنامه درسی زمینه- محور علوم تجربی دوره متوسطه اول در ایران و کشورهای منتخب [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2028-2044]
  • اسلامی، سهراب مقایسه ویژگی های مجتمع های وقفی آموزشی در دوره ایلخانیان و تیموریان ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1610-1632]
  • اسلامی، سهراب تحلیل تطبیقی تاریخی از وضعیت آموزش در دوره تیموریان ایران با توجه به محتوی منشات [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 1986-2002]
  • اشرفی، لیلا بررسی و تحلیل تربیت دینی در کتاب های دوره ابتدایی جمهوری اسلامی ایران [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2079-2097]
  • اکبری، محمد ساختار خانواده در ادیان ابراهیمی و انطباق آن با تئوری های روانشناختی : یک تحلیل مقایسه ای [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1682-1697]
  • امام جمعه، سید محمد رضا مطالعه تطبیقی برنامه درسی استم تلفیقی در فنلاند، سنگاپور و ایالات متحده برای ارائه توصیه هایی به برنامه ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1765-1788]
  • امام جمعه، سید محمد رضا بررسی تطبیقی برنامه درسی زمینه- محور علوم تجربی دوره متوسطه اول در ایران و کشورهای منتخب [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2028-2044]
  • ایمانی، محسن مطالعه تطبیقی برنامه درسی سواد مالی در آموزش عمومی رسمی استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکا: توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2146-2163]
  • ایمانی، محمد نقی مطالعه تطبیقی نقش نظارتی مدیران مدارس ابتدایی در ایران ، کره جنوبی و ژاپن [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1738-1764]

ب

  • باقری، خسرو تحلیل و نقد مبانی لیبرالیسم آموزشی و نو لیبرالیسم آموزشی : یک مفهوم پردازی جدید [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1948-1966]
  • بختیاری نیازآبادی، محمدرضا تحلیل تطبیقی تاریخی از وضعیت آموزش در دوره تیموریان ایران با توجه به محتوی منشات [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 1986-2002]
  • برخورداری، رمضان مقایسه رویکرد فرا فرهنگی " انگلیسی به منزله زبان بین المللی" با رویکرد شناختی "انگلیسی به عنوان زبان خارجه" [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2080-2097]

پ

  • پاراهلدا، ان. ان تأثیر والدین بر سطح بازی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی در هند [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2210-2227]
  • پاشایی فخری، کامران نقد تربیتی سلطه پذیری زنان بر اساس نظریات آدلر و هورنای : مطالعه موردی رمان سهم من [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1633-1647]
  • پیشکار، کیان ترجمه در بافت جمهوری اسلامی : غافل گیری های آموزشی برای مترجمان ایرانی [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1648-1664]
  • پیغامی، عادل مطالعه تطبیقی برنامه درسی سواد مالی در آموزش عمومی رسمی استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکا: توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2146-2163]

ت

  • تقویان، ناصرالدین علی مقایسه رویکرد فرا فرهنگی " انگلیسی به منزله زبان بین المللی" با رویکرد شناختی "انگلیسی به عنوان زبان خارجه" [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2080-2097]

ج

  • جان بزرگی، محبوبه مطالعه تطبیقی مبانی معرفت شناختی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران و رویکرد ریزوماتیک [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1712-1737]
  • جعفری، پریوش بررسی تطبیقی نظام جانشین‌پروری رهبران آموزشی در ژاپن ، سنگاپور ، فنلاند و ایالات متحده امریکا به منظور ارائه رهنمودهایی برای نظام آموزشی ایران [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2045-2065]
  • جعفری هرندی، محمد خوانشی تطبیقی ازجایگاه عقل در اندیشه های دکارت و شیخ انصاری از منظر تربیت [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1698-1711]
  • جوادیار، خلیل بررسی تطبیقی نظام جانشین‌پروری رهبران آموزشی در ژاپن ، سنگاپور ، فنلاند و ایالات متحده امریکا به منظور ارائه رهنمودهایی برای نظام آموزشی ایران [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2045-2065]

ح

  • حاتمی، جواد مطالعه تطبیقی برنامه درسی سواد مالی در آموزش عمومی رسمی استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکا: توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2146-2163]
  • حسن آبادی، ابوالفضل تحلیل تطبیقی تاریخی از وضعیت آموزش در دوره تیموریان ایران با توجه به محتوی منشات [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 1986-2002]
  • حسینی خواه، علی رویکردهای آموزش پیش دبستانی: یک مطالعه تطبیقی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1898-1928]
  • حسینی خواه، علی مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی هنر اوان کودکی در استرالیا، کانادا، فنلاند، نیوزلند و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2098-2125]
  • حقانی، محمود بررسی تطبیقی توسعه آموزش عالی در افغانستان، ایران و ترکیه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2164-2182]
  • حیدری نیا، مهناز تأثیر والدین بر سطح بازی و خلاقیت کودکان پیش دبستانی در هند [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2210-2227]

خ

  • خسروی، حسین مقایسه ویژگی های مجتمع های وقفی آموزشی در دوره ایلخانیان و تیموریان ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1610-1632]
  • خسروی، حسین تحلیل تطبیقی تاریخی از وضعیت آموزش در دوره تیموریان ایران با توجه به محتوی منشات [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 1986-2002]
  • خطیر پاشا، کیومرث بررسی تطبیقی تربیت دراسلام و پست‌ مدرنیسم: یک مرور نظام مند [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 1967-1985]

د

  • دلبری، شهربانو ویژگی های مراکز آموزشی شیعه در عصر تیموریان و صفویان : نگاهی تطبیقی تاریخی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2126-2145]
  • دوست محمدی، بتول ساختار خانواده در ادیان ابراهیمی و انطباق آن با تئوری های روانشناختی : یک تحلیل مقایسه ای [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1682-1697]

ر

  • راحمی، رامین ارزیابی تطبیقی دوره‌های کارشناسی مترجمی در ایران، انگلستان و ترکیه بر اساس مدل سیپ [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1831-1849]
  • رجبی مندی، جواد مقایسه ویژگی های مجتمع های وقفی آموزشی در دوره ایلخانیان و تیموریان ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1610-1632]
  • رحمانی، جهانبخش چشم انداز و چالش های تربیت شهروند جهانی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران: تحلیل مبتنی بر بافت جمهوری اسلامی [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1789-1812]
  • رسولی، سیده عصمت بررسی تطبیقی سند 2030 یونسکو با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ایران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1850-1870]
  • رضائی، امین چشم انداز و چالش های تربیت شهروند جهانی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران: تحلیل مبتنی بر بافت جمهوری اسلامی [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1789-1812]
  • رضائی، مریم مطالعه تطبیقی برنامه درسی استم تلفیقی در فنلاند، سنگاپور و ایالات متحده برای ارائه توصیه هایی به برنامه ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1765-1788]
  • رضا زاده بهادران، حمیدرضا مطالعه تطبیقی مبانی معرفت شناختی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران و رویکرد ریزوماتیک [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1712-1737]
  • رضایی، فاطمه زهرا مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی هنر اوان کودکی در استرالیا، کانادا، فنلاند، نیوزلند و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2098-2125]
  • رضوی، منیر سادات مطالعه تطبیقی نقش نظارتی مدیران مدارس ابتدایی در ایران ، کره جنوبی و ژاپن [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1738-1764]
  • رفیعی مقدم، علی ساختار خانواده در ادیان ابراهیمی و انطباق آن با تئوری های روانشناختی : یک تحلیل مقایسه ای [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1682-1697]
  • رنجبر، سعید ارزیابی تطبیقی دوره‌های کارشناسی مترجمی در ایران، انگلستان و ترکیه بر اساس مدل سیپ [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1831-1849]
  • روحی، علیرضا ویژگی های مراکز آموزشی شیعه در عصر تیموریان و صفویان : نگاهی تطبیقی تاریخی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2126-2145]

ز

  • زرگوش نسب، عبدالجبار عدالت آموزشی در آراء سید محمد باقر صدر و جان رالز: یک تحلیل تطبیقی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2003-2027]

س

  • ساکی، رضا بررسی تطبیقی نظام جانشین‌پروری رهبران آموزشی در ژاپن ، سنگاپور ، فنلاند و ایالات متحده امریکا به منظور ارائه رهنمودهایی برای نظام آموزشی ایران [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2045-2065]
  • سبحانی نژاد، مهدی تحلیل و نقد مبانی لیبرالیسم آموزشی و نو لیبرالیسم آموزشی : یک مفهوم پردازی جدید [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1948-1966]
  • سعادتمند، زهره چشم انداز و چالش های تربیت شهروند جهانی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران: تحلیل مبتنی بر بافت جمهوری اسلامی [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1789-1812]
  • سعوه، مولود تحلیل و نقد مبانی لیبرالیسم آموزشی و نو لیبرالیسم آموزشی : یک مفهوم پردازی جدید [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1948-1966]
  • سلطانی، اصغر بررسی مقایسه‌ای برنامه درسی رشته سیاست‌گذاری عمومی در دانشگاه‌های منتخب جهان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2066-2078]
  • سلیمی، لادن بررسی تطبیقی سند 2030 یونسکو با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ایران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1850-1870]
  • سلیمی، لادن بررسی تطبیقی تربیت دراسلام و پست‌ مدرنیسم: یک مرور نظام مند [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 1967-1985]
  • سمیعی، علی اکبر مطالعه تطبیقی آموزش خلاقیت در مدارس ابتدایی انگلیس و فنلاند : درس هایی برای ایران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1813-1830]

ش

  • شاه طالبی، بدری مطالعه تطبیقی آموزش خلاقیت در مدارس ابتدایی انگلیس و فنلاند : درس هایی برای ایران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1813-1830]
  • شریفی، اصغر مطالعه تطبیقی نقش نظارتی مدیران مدارس ابتدایی در ایران ، کره جنوبی و ژاپن [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1738-1764]

ص

  • صادق زاده قمصری، علیرضا مطالعه تطبیقی برنامه درسی سواد مالی در آموزش عمومی رسمی استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکا: توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2146-2163]
  • صادقی، علیرضا مطالعه تطبیقی برنامه درسی هنر و فرهنگ دوره متوسطه در استرالیا، کانادا، مالزی و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2183-2209]
  • صدر، آمنه مطالعه تطبیقی برنامه درسی هنر و فرهنگ دوره متوسطه در استرالیا، کانادا، مالزی و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2183-2209]
  • صمیمی، سعیده نقد تربیتی سلطه پذیری زنان بر اساس نظریات آدلر و هورنای : مطالعه موردی رمان سهم من [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1633-1647]
  • صولتی اصل، پروین رویکردهای آموزش پیش دبستانی: یک مطالعه تطبیقی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1898-1928]

ظ

  • ظهوریان، یوسف ویژگی های مراکز آموزشی شیعه در عصر تیموریان و صفویان : نگاهی تطبیقی تاریخی [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2126-2145]

ع

  • عابدی، احمد مطالعه تطبیقی آموزش خلاقیت در مدارس ابتدایی انگلیس و فنلاند : درس هایی برای ایران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1813-1830]
  • عادل زاده، پروانه نقد تربیتی سلطه پذیری زنان بر اساس نظریات آدلر و هورنای : مطالعه موردی رمان سهم من [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1633-1647]
  • عباسپور اصفهانی، نفیسه مطالعه تطبیقی برنامه درسی سواد مالی در آموزش عمومی رسمی استرالیا، آفریقای جنوبی و آمریکا: توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2146-2163]
  • عباسی، عفت مطالعه تطبیقی برنامه درسی هنر و فرهنگ دوره متوسطه در استرالیا، کانادا، مالزی و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2183-2209]
  • عبایی کوپائی، محمود مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی ریاضی در دوره ابتدایی ایران و سنگاپور [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1871-1897]
  • عراقیه، علیرضا مطالعه تطبیقی مبانی معرفت شناختی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران و رویکرد ریزوماتیک [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1712-1737]
  • عزیزالهی، محمد مهدی مقایسه قراردادهای بیمه آموزشی در نظام حقوقی انگلیس و ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1665-1681]
  • عصاره، علیرضا مطالعه تطبیقی برنامه درسی استم تلفیقی در فنلاند، سنگاپور و ایالات متحده برای ارائه توصیه هایی به برنامه ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1765-1788]
  • عصاره، علیرضا بررسی تطبیقی برنامه درسی زمینه- محور علوم تجربی دوره متوسطه اول در ایران و کشورهای منتخب [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2028-2044]

ف

  • فتحعلیان، اردشیر عدالت آموزشی در آراء سید محمد باقر صدر و جان رالز: یک تحلیل تطبیقی [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2003-2027]
  • فرخی نیا، محمد حسین بررسی تطبیقی سند 2030 یونسکو با سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ایران [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1850-1870]

ق

  • قلتاش، عباس مطالعه تطبیقی مبانی معرفت شناختی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران و رویکرد ریزوماتیک [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1712-1737]
  • قهرمانی، محمد بررسی تطبیقی توسعه آموزش عالی در افغانستان، ایران و ترکیه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2164-2182]

ک

  • کامران، افسانه مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی هنر اوان کودکی در استرالیا، کانادا، فنلاند، نیوزلند و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2098-2125]
  • کانجو، خلیل احمد بررسی تطبیقی توسعه آموزش عالی در افغانستان، ایران و ترکیه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2164-2182]
  • کریمی، فاطمه خوانشی تطبیقی ازجایگاه عقل در اندیشه های دکارت و شیخ انصاری از منظر تربیت [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1698-1711]
  • کیان، مرجان مطالعه تطبیقی برنامه درسی هنر و فرهنگ دوره متوسطه در استرالیا، کانادا، مالزی و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2183-2209]
  • کیان، مرجان رویکردهای آموزش پیش دبستانی: یک مطالعه تطبیقی [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1898-1928]
  • کیان، مرجان مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی هنر اوان کودکی در استرالیا، کانادا، فنلاند، نیوزلند و ایران [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2098-2125]

گ

  • گنج خانلو، عزت اله مقایسه قراردادهای بیمه آموزشی در نظام حقوقی انگلیس و ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1665-1681]
  • گندمکار، حسین رضا مقایسه قراردادهای بیمه آموزشی در نظام حقوقی انگلیس و ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1665-1681]

م

  • مال امیری، بهدخت مقایسه ادراک معلمان از اصول کلیدی آموزش زبان ارتباطی در کتاب های درسی انگلیسی دوره متوسطه دوم افغانستان، ایران و عراق [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1929-1947]
  • محبی، علی بررسی و تحلیل تربیت دینی در کتاب های دوره ابتدایی جمهوری اسلامی ایران [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2079-2097]
  • محمود نیا، علیرضا مقایسه رویکرد فرا فرهنگی " انگلیسی به منزله زبان بین المللی" با رویکرد شناختی "انگلیسی به عنوان زبان خارجه" [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2080-2097]
  • مسلمی مهنی، یوسف بررسی مقایسه‌ای برنامه درسی رشته سیاست‌گذاری عمومی در دانشگاه‌های منتخب جهان [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2066-2078]
  • مشهدی حیدر، داود ارزیابی تطبیقی دوره‌های کارشناسی مترجمی در ایران، انگلستان و ترکیه بر اساس مدل سیپ [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1831-1849]
  • مقصودی، مجتبی مقایسه ادراک معلمان از اصول کلیدی آموزش زبان ارتباطی در کتاب های درسی انگلیسی دوره متوسطه دوم افغانستان، ایران و عراق [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1929-1947]
  • مهدی زاده، عاطفه مقایسه ادراک معلمان از اصول کلیدی آموزش زبان ارتباطی در کتاب های درسی انگلیسی دوره متوسطه دوم افغانستان، ایران و عراق [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1929-1947]
  • مهرجو، ناهید مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی ریاضی در دوره ابتدایی ایران و سنگاپور [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1871-1897]
  • میرزا محمدی، محمد حسن تحلیل و نقد مبانی لیبرالیسم آموزشی و نو لیبرالیسم آموزشی : یک مفهوم پردازی جدید [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1948-1966]

ن

  • نظری هاشمی، سید رضا بررسی تطبیقی توسعه آموزش عالی در افغانستان، ایران و ترکیه [دوره 5، شماره 4، 1401، صفحه 2164-2182]
  • نوروزی، داریوش مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی ریاضی در دوره ابتدایی ایران و سنگاپور [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1871-1897]
  • نوریان، محمد مطالعه تطبیقی برنامه‌درسی ریاضی در دوره ابتدایی ایران و سنگاپور [دوره 5، شماره 2، 1401، صفحه 1871-1897]
  • نیکنام، زهرا مطالعه تطبیقی برنامه درسی استم تلفیقی در فنلاند، سنگاپور و ایالات متحده برای ارائه توصیه هایی به برنامه ریزان درسی ایران [دوره 5، شماره 1، 1400، صفحه 1765-1788]

و

  • وکیلی، نجمه بررسی و تحلیل تربیت دینی در کتاب های دوره ابتدایی جمهوری اسلامی ایران [دوره 5، شماره 3، 1401، صفحه 2079-2097]