رایانش ابری فناوری نوینی است که با ارائه نرم افزار، زیر ساخت، و پلتفرم به عنوان سرویسهای اینترنتی به طوری چشمگیر مورد توجه نظام های آموزشی مدرن قرار گرفته است . هدف پژوهش حاضر ، بررسی یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری در مدارس مجازی ایران و سنگاپور به عنوان فناوری جانشین وب ۲ از منظر تطبیقی است. روش پژوهش تطبیقی و روش گردآوری دادهها در بخش کیفی، اسنادی و در بخش کمی ، پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها، در بخش کیفی از کدگذاری و در بخش کمی از معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها نشان دادند که از جمله شباهت های بین دو کشور می توان به توسعه نرم افزارها و اپلیکیشن های یادگیری الکترونیکی و اعتماد و صداقت در تولید محتوا اشاره نمود. هم چنین سه تفاوت اصلی بین نظام آموزشی ایران با سنگاپور عبارتند از زیرساخت شبکه ای، مدیریت و ابزار تعامل و ارتباط. با توجه به یافته ها به برنامه ریزان نظام آموزشی ایران توصیه می گردد از منابع آموزشی متنوع و با کیفیت بالا استفاده کنند. همچنین، برنامههای آموزشی قابل تنظیم و شخصیسازی شوند. برای پیادهسازی و اجرای موفق یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری ایجاد زیرساختهای مناسب، امنیت دادهها و حفظ حریم خصوصی وآموزش و آمادهسازی معلمان برای استفاده از تکنولوژی ضرورت دارد.
خوشنواز, شهرام, & عباسی کیا, مصطفی. (1402). بررسی تطبیقی یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری در مدارس مجازی ایران و سنگاپور. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی, (), -. doi: 10.22034/ijce.2024.419687.1535
MLA
شهرام خوشنواز; مصطفی عباسی کیا. "بررسی تطبیقی یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری در مدارس مجازی ایران و سنگاپور". فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی, , , 1402, -. doi: 10.22034/ijce.2024.419687.1535
HARVARD
خوشنواز, شهرام, عباسی کیا, مصطفی. (1402). 'بررسی تطبیقی یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری در مدارس مجازی ایران و سنگاپور', فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی, (), pp. -. doi: 10.22034/ijce.2024.419687.1535
VANCOUVER
خوشنواز, شهرام, عباسی کیا, مصطفی. بررسی تطبیقی یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رایانش ابری در مدارس مجازی ایران و سنگاپور. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی, 1402; (): -. doi: 10.22034/ijce.2024.419687.1535